De Plusscouts

De Plusscouts; zoals de naam al zegt zijn wij een extra groep binnen Scouting Ussen. Wij begeleiden niet wekelijks leden tijdens de bijeenkomsten, maar we zijn er om de leiding te ondersteunen. Gaan de leden op zomerkamp of op Pinksterweekend? Dan kom je Plusscouts tegen als kookstaf en hulpleiding. Is er een grote actie zoals de kerstviering, Jantje Beton of kunnen de Explorers hulp gebruiken op een evenement? Ook dan springen de Plusscouts bij.

Doordat wij overal ingezet worden, kom je ons regelmatig tegen buiten de wekelijkse bijeenkomsten. Onze werkzaamheden variëren van het Facebook paginabeheer tot het (mee)organiseren van evenementen. Doordat we een grote groep zijn, heeft de leiding van Scouting Ussen de beschikking over veel extra hulp wanneer dat nodig is.

Zie je dus een onbekend gezicht tijdens de Groepsspeurtocht of een onbekende naam in het nieuwste kampboekje? De kans is groot dat je te maken hebt met een Plusscout!