De Bevers

Ben jij tussen de 5 en 7 jaar? Vind je het leuk om iedere week iets leuks te doen en lekker buiten te spelen?

Kom dan bij de bevers van Scouting Ussen! Hier doe je allemaal spannende dingen met kinderen die even oud zijn als jij.

Elke zaterdagochtend van 9:30 – 11:30 is een groepje bevers te vinden in en rond de blokhut. We trekken er natuurlijk ook regelmatig op uit. We beginnen de opkomst met een officiële opening zoals dat bij scouting hoort. Dit doen we van het hijsen van de bevervlag met daarop de namen van alle huidige bevers en oud bevers.

Het programma van de bevers is veel omvattend. Elke week komt vanuit een ander thema een activiteit. Een activiteit die niet alleen ontzettend leuk is, maar ook erg leerzaam kan zijn. De ene week doen ze leuke spelletjes en de andere week gaan we tuinieren met de bevers of iets over de natuur vertellen en de natuur in. Ook gaan we regelmatig proefjes doen en knutselen.

Naast de vaste opkomsten op zaterdag trekken de bevers er regelmatig op uit. We gaan ieder jaar naar de regionale Bever-Doe-Dag, bezoeken de brandweer, het politiebureau of iets anders. We gaan naar de bossen voor een knapzaktocht of om hutten te bouwen. Natuurlijk gaan de bevers ook op kamp. Dit doen we drie keer per jaar. We beginnen eind januari of begin februari met één nachtje logeren in onze blokhut. Met Pasen of Pinksteren gaan we met alle speltakken twee nachtjes weg naar een blokhut van een andere scouting club. Vlak voor het begin van de zomervakantie gaan de bevers met de leiding op zomerkamp. Ieder kamp is weer spannend, maar zeker ook een belevenis die je niet wilt missen.

Wil je een keer komen kijken? Dat kan, je bent van harte welkom om mee te spelen. Stuur eerst even een mailtje naar bevers@scoutingussen.nl met je naam en leeftijd, zodat je zeker weet dat we bij de blokhut zijn als je komt kijken en spelen.

Groetjes en tot ziens

De Beverleiding