De Avondwelpen

De Avondwelpen zijn een gezellige groep jongens en meisjes tussen 7 en 11 jaar. Iedere vrijdagavond komen we bij elkaar tussen 18:30 en 20:30 om nieuwe dingen te leren of om leuke spellen te spelen! Zo maken we zelf speurtochten, leren we knopen, maar spelen we ook graag spellen, zoals ‘Levend Stratego’ en ‘Weerwolven van Wakkerdam’. De leiding doet z’n best om elke week weer een leuk en leerzaam programma neer te zetten!

Een paar keer per jaar doen we meer dan alleen samenkomen op vrijdagavond, dan gaan we op kamp! Meestal met alleen onze eigen speltak, maar één keer per jaar gaan we samen met alle speltakken van Scouting Ussen op kamp! Zo hebben we elk jaar:

·  Themaweekend: Dit is een overnachting in oktober of november, waarbij één thema centraal staat. Daarnaast is dit voor nieuwe leden vaak het eerste kamp, waarbij ze kunnen wennen aan het overnachten bij de Avondwelpen.

·  Installatieweekend: Dit is een weekendje in januari of februari waarbij alle nieuwe kinderen “geïnstalleerd” worden. Zodra ze geïnstalleerd zijn horen ze officieel bij onze groep. Uiteraard doen we dit weekend ook vele andere leuke dingen.

·  Pinksterweekend: Met dit kamp gaan alle speltakken van Scouting Ussen samen op kamp. Er worden groepjes gemaakt met leden uit elke speltak om zo samen te strijden voor de kamptotem. Uiteraard staat echter gezelligheid voorop. Ook dit kamp staat in teken van een speciaal thema. (Incidenteel is dit kamp met Pasen, als Pinksteren te dicht op de zomervakantie valt)

·  Zomerkamp: Val alle kampen in het jaar is dit kamp toch wel de leukste! Vijf dagen samen met de Avondwelpen in een andere blokhut in Nederland op kamp. Vol met gave activiteiten en nieuwe ervaringen. Ook dit kamp speelt zich af in een thema en het is een weekje om nooit te vergeten!

Het is natuurlijk erg gezellig als er wat meer jongens en meisjes in onze groep komen, dus als je een keertje mee wil komen kijken mag dat altijd! Je kunt je aanmelden om een dagje mee te komen kijken door een mail te sturen naar avondwelpen@scoutingussen.nl. Als je nog vragen hebt over onze groep kun je altijd naar dit mailadres mailen.